sobota, 10 maja 2014

Przebarwienia słoneczne I u 'Alina Rose'

 
Obiecany Wam post o przebarwieniach rozbijemy na dwa: post o przebarwieniach po słonecznych i po zapalnych (np. trądzikowych). W obu przypadkach warto podejść do nich odrobinę inaczej bo np. w przypadku przebarwień po trądziku mamy również do czynienia z bliznami, których często chcemy pozbyć się 'w pakiecie' z plamkami. Tym razem zajmiemy się przebarwieniami powstałymi wskutek nadmiernej melanogenezy, temu co sprzyja ich powstawaniu, jakie osoby szczególnie są na nie narażone i temu jak sobie z nimi radzić oraz jak się przed nimi chronic.
 
Co sprzyja powstawaniu naszych przebarwień?
-stany zapalne skóry
-promieniowanie ultrafioletowe, długa ekspozycja, uczęszczanie na solarium
-terapie hormonalne, przyjmowanie hormonalnej antykoncepcji
-starzenie skóry
-zły stan wątroby
-niektóre zioła np. dziurawiec, nagietek, koper włoski
-problemy z krążeniem
-ciąża
-niektóre antybiotyki
-środki antybakteryjne w żelach i mydłach
-zabiegi z udziałem kwasów
-niedobór witamin A, PP, witamin z grupy B oraz kwasu foliowego i pantotenowego
-kwasy AHA i BHA
-kwas retinowy
-niektóre składniki perfum i dezodorantów..wiecej KLIKNIJ TUTAJ
 
 
 

17 komentarzy:

  1. Odradzam picie ziół z dziurawcem;-). Płatki nagietka również przyczyniają się do przebarwień.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam takowe, pewnie od wątroby. :/ Kto by powiedział że kiedyś była okazem zdrowia. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam takie delikatne brązowe plamki na twarzy - pewnie wątroba :)

    OdpowiedzUsuń
  4. na szczęście nie mam takich problemów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Słońce, zanieczyszczenia powietrza, piegi, przebarwienia.W naszym społeczeństwie jest tego coraz więcej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Już kilkuletnie dzieci potrafią mieć problemy ze skórą i do tego mnóstwo pieprzyków..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja od maluszka jestem cała w piegach :)

      Usuń
  7. moja mama zmaga się z tym problemem :(
    muszę wysłać jej linka do tego posta :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też przez kilka miesięcy zmagałam się z przebarwieniami słonecznymi, ale dobry krem i po problemie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja borykam się z przebarwieniami od wielu lat i niestety nie ma szans na całkowite pozbycie się ich. Można spowolnić ich powstawanie, ale nie da rady się ich pozbyć ;/

    OdpowiedzUsuń
  10. Na przebarwienia lepiej uważać, zwłaszcza w okresie letnim. Osobiście mam problem z przebarwieniami i zawsze staram się używać kremów z filtrem bądź też nosić czapkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niestety przebarwienia to moja zmora. Zwłaszcza w okresie letnim! Staram się zawsze chodzić w czapce, zwłaszcza na wakacjach lub też nakładać na twarz filtr.

    OdpowiedzUsuń
  12. Przebarwienia to mój wieczny problem. Zmagam się z nimi od wielu lat, stosuję różne kremy i chyba skończy się na wizycie w gabinecie kosmetycznym.

    OdpowiedzUsuń